Ο θυμός είναι ένα απόλυτα φυσιολογικό συναίσθημα που μπορεί να προκληθεί από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες. Τι συμβαίνει όμως όταν φτάνουμε στα όρια μας;

Θα πρέπει να αποδεχτούμε ότι ο θυμός αποτελεί πρόβλημα και να ψάξουμε για τις κατάλληλες λύσεις αντιμετώπισης του, όταν:

  • Για αρκετές εβδομάδες βρίσκεται συνεχώς στο μυαλό σου και αρχίζει να επηρεάζει την απόλαυση της καθημερινής σου ζωής.
  • Προκλήθηκε από κάτι που συνέβη πριν από αρκετό καιρό.
  • Επηρεάζει την αποδοτικότητα στη δουλειά σου.
  • Επηρεάζει αρνητικά τη σχέση σου με την οικογένεια και τους φίλους σου.

Πως να τον διαχειριστείς

  • Αποδέξου ότι είσαι θυμωμένος. Εάν συσσωρεύεις το θυμό, δεν θα φύγει, θα επιστρέφει ολοένα, με οδυνηρό τρόπο.
  • Προσπάθησε να σκεφτείς κάτι άλλο. Στρέψε την προσοχή σου σε κάποια ευχάριστη ανάμνηση αντί να σκέφτεσαι τη κυκλοφοριακή συμφόρηση ή οτιδήποτε σας ενοχλεί.
  • Προσδιόρισε την αιτία του θυμού. Εάν οι πράξεις ή οι λέξεις ενός προσώπου σε πληγώνουν, προσπάθησε να τα αντιμετωπίσεις άμεσα και με ειρηνικό και αποδοτικό τρόπο.
  • Εάν ο θυμός σου προκαλείται από κάτι που ξεφεύγει από τον έλεγχο σου, όπως η απόλυση από την εργασία σου, ψάξε να βρεις τους τρόπους που άλλοι αντιμετώπισαν αποτελεσματικά το ίδιο πρόβλημα και υιοθέτησε τους.
  • Μείωσε την ένταση που νοιώθεις βρίσκοντας χρόνο για κάποια σωματική δραστηριότητα.
Προηγούμενο άρθροΌσα χρειάζεται να αποδεχτείς για να αλλάξεις τον τρόπο σκέψης σου
Επόμενο άρθροΗ μπαλάντα της ζήλιας – Βαμβουνάκη Μάρω