Ο πρόωρος τοκετός, πριν την 34η εβδομάδα της κύησης, συνδέεται με χαμηλότερους βαθμούς των εφήβων στα μαθηματικά και στη γλώσσα, σε σχέση με τους συμμαθητές τους που είχαν γεννηθεί μετά από 40 εβδομάδες εγκυμοσύνης της μητέρας τους, δείχνει μια νέα μεγάλη δανική επιστημονική μελέτη.

Η έρευνα δεν βρήκε σημαντικές διαφορές στην κατοπινή εγκεφαλική (γνωστική) λειτουργία ανάμεσα στα παιδιά που είχαν γεννηθεί μεταξύ της 34ης και της 39ης εβδομάδας της κύησης και σε εκείνα που είχαν γεννηθεί κατά την 40ή. Από την άλλη, οι επιστήμονες τόνισαν ότι η γνωστική λειτουργία δεν προκαθορίζεται κατά τη γέννηση, αλλά επηρεάζεται δραστικά από το οικογενειακό και το γενικότερο κοινωνικό περιβάλλον, συνεπώς και τα παιδιά που γεννήθηκαν πρόωρα, δεν είναι δεδομένο ότι θα υστερούν γνωστικά όταν μεγαλώσουν και πάνε σχολείο.

Εκτιμάται, σύμφωνα με το ΑΠΕ,  ότι περίπου 15 εκατομμύρια μωρά γεννιούνται πρόωρα στον κόσμο κάθε χρόνο, πριν την 37η εβδομάδα της εγκυμοσύνης. Οι τελευταίες εβδομάδες της κύησης είναι σημαντικές για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου, γι’ αυτό ο πρόωρος τοκετός θεωρείται ότι έχει αρνητική επίπτωση στην κατοπινή εγκεφαλική λειτουργία και επίδοση.

Τι έδειξε η έρευνα

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρ Άντερς Χάσμπι του Τμήματος Ερευνών Επιδημιολογίας του Ινστιτούτου Satens Serum στην Κοπεγχάγη, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal (BMJ), ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 793.000 παιδιά, συγκρίνοντας τις επιδόσεις τους στις σχολικές εξετάσεις στην ηλικία των 15-16 ετών, με το αν είχαν γεννηθεί πρόωρα ή όχι. Το 5,6% των παιδιών είχαν γεννηθεί πριν την 37η εβδομάδα της κύησης.

Διαπιστώθηκε ότι μόνο όσα παιδιά είχαν γεννηθεί πριν την 34η εβδομάδα, είχαν σημαντικά χαμηλότερες από τον μέσο όρο επιδόσεις στα μαθηματικά, ενώ στις γραπτές εξετάσεις της γλώσσας αυτό ίσχυε κυρίως για τα παιδιά που είχαν γεννηθεί πολύ πρόωρα, πριν την 27η εβδομάδα.

 

Πηγη in.gr