Διοργανώνοντας το γιορτινό γεύμα στο σπίτι σας, ελέγχετε πιο εύκολα και τις διατροφικές σας επιλογές.

Μπορείτε να σερβίρετε φαγητά χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες, που δεν στερούνται όμως γεύσης, αρκεί να ακολουθήσετε ορισμένες εύκολες και πρακτικές συμβουλές.

1. Αγοράστε μόνο τις ποσότητες τροφίμων  που χρειάζεστε για εσάς και τους καλεσμένους σας.

2. Προετοιμάστε άφθονες σαλάτες, σε μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και γεύσεων.

3. Αποφύγετε dressings με βάση τη μαγιονέζα ή τη κρέμα γάλακτος. Προσθέστε sauce vinaigrette ή λεμόνι ή dressing με γιαούρτι και μυρωδικά ή κάποιο αρωματικό ξύδι.

4. Για κυρίως πιάτο προτιμήστε άπαχο κομμάτι του αρνιού ή του κατσικιού χωρίς ορατό λίπος.

5. Κόψτε τις πατάτες και τα λαχανικά σε μεγάλα κομμάτια, έτσι ώστε να απορροφήσουν μικρότερη ποσότητα λαδιού και μαγειρέψτε τα χωριστά από το κρέας.

6. Σερβίρετε στο τραπέζι τυριά με μικρή περιεκτικότητα σε λίπος, όπως  ανθότυρο, χλωροτύρι, κατίκι, τυρί φέτα ή γραβιέρα χαμηλών λιπαρών .

7. Φτιάξτε τα γλυκίσματα (κουλουράκια, τσουρέκια ) μόνοι σας, έτσι ώστε να ελέγξετε τόσο την ποσότητα όσο και την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιείτε. Προτιμήστε για την παρασκευή τους ελαιόλαδο ή άλλα φυτικά έλαια, περισσότερα ασπράδια και λιγότερα ολόκληρα αυγά.

Της Δήμητρας Κ. Χριστοδούλου

Διατροφολόγου – Διαιτολόγου, Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center