Σύμφωνα με μία νέα μελέτη που εκπονήθηκε στις ΗΠΑ, όσο περισσότερο καθόμαστε τόσο μπορεί να μειωθεί η διάθεση μας, ενώ ένας σύντομος περίπατος είναι ό,τι πρέπει για να τονωθούμε ψυχικά και να διώξουμε ακόμη και κάοπιο σωματικό πόνο που μας ταλαιπωρεί.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ μελέτησαν την επίδραση της σωματικής άσκησης στη διάθεση και στα επίπεδα πόνου ανάλογα με την έντασή της και διαπίστωσαν ότι δεν χρειάζεται υπερβολικός κόπος για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στο σχετικό πείραμα συμμετείχαν 419 άτομα, από τα οποία ζητήθηκε να φορούν επιταχυνσιόμετρο, μια ειδική συσκευή που μετρούσε την ταχύτητα της κίνησής τους, για διάστημα τεσσάρων ημερών. Οι συμμετέχοντες απάντησαν επίσης σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθειές τους αναφορικά με τη γυμναστική, τη διάθεσή τους και το αν ένιωθαν πόνους στο σώμα τους.

Όπως ήταν αναμενόμενο, διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες που περνούσαν τον περισσότερο χρόνο καθιστοί ή ακίνητοι γενικότερα είχαν χειρότερη διάθεση σε σύγκριση με αυτούς που κινούνταν αρκετά μέσα στην ημέρα. Αυτό που δεν περίμεναν όμως οι ερευνητές ήταν ότι η πολύ ήπια σωματική δραστηριότητα –για παράδειγμα, ένας χαλαρός περίπατος που δεν αυξάνει τον ρυθμό αναπνοής ή τους παλμούς– ή η μέτρια σωματική δραστηριότητα –αντίστοιχη με έναν ζωηρό περίπατο– συσχετίστηκε με τα καλύτερα δυνατά επίπεδα διάθεσης και ευεξίας.

Η ήπια και μέτρια σωματική άσκηση συσχετίστηκε επίσης με χαμηλότερα επίπεδα πόνου, σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Journal of Health Psychology.

Αντιθέτως, η έντονη γυμναστική δεν φάνηκε να επηρεάζει το υποκειμενικό αίσθημα ευεξίας των συμμετεχόντων.