Οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας είναι φυσιολογικό να μας προκαλέσουν άγχος έτσι ώστε να καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε όσα έχουμε προγραμματίσει. Το αδικαιολόγητο όμως άγχος και οι αρνητικές σκέψεις, έχουν κακό αντίκτυπο στα συναισθήματα και τη συμπεριφορά μας.

Ποιες είναι όμως οι συνήθειες που έχουμε και είναι πιθανό να μας αγχώνουν χωρίς να υπάρχει λόγος;

Αναλύετε υπερβολικά και την παραμικρή λεπτομέρεια

Οι επαναλαμβανόμενες σκέψεις για ένα θέμα που δεν συνοδεύονται από λήψη μέτρων για την επίλυσή του, είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα όσων έχουν άγχος επειδή υπερ-αναλύουν τα πάντα. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το να «κολλάει» κάποιος σε ζητήματα όπως ο καυγάς με ένα φίλο ή κάποιο πρόβλημα στη δουλειά, δεν είναι υγιές. Υπάρχουν μάλιστα επιστημονικές ενδείξεις ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να προκαλέσει ακόμη και κατάθλιψη. Αντί να σκέφτεστε διαρκώς το ίδιο θέμα, αναλογιστείτε τι μπορείτε να κάνετε για να το επιλύσετε. Αν είναι κάτι που δεν περνάει από το χέρι σας, απλά μάθετε να συμβιώνετε με αυτό.

Περνάτε πολύ χρόνο μόνοι

Η απομόνωση αποτελεί κοινό σύμπτωμα όσων υποφέρουν από άγχος. Εάν αφιερώνετε πολύ χρόνο στη δουλειά, είστε μόνοι στο σπίτι ή συνεχίζετε να δουλεύετε και εκεί και δεν περνάτε χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα, επιβαρύνετε την ψυχική σας υγεία. Προσπαθήστε να επανασυνδεθείτε με φίλους και να βγαίνετε έξω.

Είστε διαρκώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η συνεχής χρήση των social media μπορεί να γίνει εθισμός, να σας απομακρύνει από τον παρόντα χρόνο και να καταναλώσει τον προσωπικό σας χρόνο. Το αποτέλεσμα είναι να μην χρησιμοποιείτε παραγωγικά το χρόνο σας και να έχετε άγχος.

Δεν γυμνάζεστε όσο συχνά θα μπορούσατε

Ο καλός ύπνος, η τακτική άσκηση και η υγιεινή διατροφή δεν συμβάλλουν μόνο στη σωματική, αλλά και στην ψυχική υγεία. Έρευνες δείχνουν ότι ο ποιοτικός ύπνος μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση της διάθεσης, ενώ η άσκηση απελευθερώνει ορμόνες όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη που βοηθούν στην εξουδετέρωση του άγχους.